fredag den 10. juni 2011

Sol over Skarnes

Sidste weekend var jeg til strikketræf i Norge . Udover ualmindeligt godt selskab, skinnede solen lystigt . Er det muligt at blive solskoldet i Norge ? Ja , vejret kom fuldstændig bag på mig , Norge har fået et ekstra plus i min karakterbog :-))
  Det gode selskab kan jeg skrive mangt og meget om , men jeg nøjes med at nævne, at weekenden berigede mit liv .Tak for det allesammen.

Hvor er billedene fra strikketræffet ? Jeg har ikke taget nogle ,jeg blev så mættet af indtryk at jeg ikke skænkede fotografering een eneste tanke.

På garnfronten hjembragte jeg en del , bl.a Sterk , et strømpegarn jeg længe har haft et godt øje til , samt en nøstemaskine , på dansk et krydsnøgle apparat , alt i alt kan jeg med tilfreds hed konstatere at jeg ikke kommer i nød for garn ..resten af året :-))

I aftes lagde jeg sidste hånd på disse strømper , mønster er Looking glass socks , jeg har strikket dem før og vil sikkert strikke dem igen , mønster er forholdsvis nemt og har lige den twist af udfordring som gør at de ikke er kedelige .Udover dette , så sidder de perfekt . Strømper er strikket i Special Blauband på 2,5 .

God weekend & sol til alle :-)

21 kommentarer:

LivM sagde ...

Takk for sist. Det var utrolig hyggelig å få hilse på deg. Sokkene dine er jo bare supre og skoa var helt knall!
Håper vi sees igjen, om ikke før så til neste strikketreff. Eller kanskje det blir et minitreff i Danmark?

Tovepia sagde ...

Du strikker de herligste strømper!..og flott til dine lekre sko:)
Tenker dere hadde det trivelig på strikketreff, praten gikk vel i takt med pinnene..eller kanskje ikke pinner:O)
Kos deg i pinsehelga, klem fra meg;)

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Dejlig at det var et godt strikketræf du var til...Det er altså nogle flotte strømper du får strikket...

ANNEPÅLANDET sagde ...

Heihei og takk for sist! Det skal sies at vi hadde UTROLIG flaks med været i helgen! Nå regner det i bøtter og spann + tordner så huset rister. Men det er fint med litt Norgesreklame!

Flotte sokker! Jeg har nøstet opp garn til mine, må bare få noen ledige pinner først. Og for noen fantastiske sko! Du har så mange fine sko til sokkene dine!

Blir det minitreff i Danmark, blir jeg gjerne med! God helg til deg!

GNIST sagde ...

Kult bilde!!!
Så hyggelig å høre at du har hatt det fint på strikketreff i Norge :-)

Citronmoster sagde ...

Lækker sprælsk farve og skønne sko.
Knus og en herlig pinsen ;)

knitnetty sagde ...

Lekre strømper og lekker farge.
Ha en fin helg :)

Rigmor sagde ...

Takk for sist. Ordentlig lekre sokker.Vi var veldig heldig med været på strikketreffet, nå øspøser regnet ned. Ha ei fin helg!

Hanne sagde ...

Nydelige sokker. Du er helt rå på å finne nydelige mønster. Så bra du har kost deg i Norge. Er ikke så aller værst her skjønner du ;)

Lea sagde ...

Sikke en farve, flot flot.

Innestemmen sagde ...

He he, har blitt solbrent mange ganger, jeg ;) Redningen er aloe vera.. Så utrolig flotte strømper - og sko, ikke minst! Riktig god helg =) Mvh Siv

Mirdiz sagde ...

Deilige sokker:)
God helg til deg og Vilma:)

Guri sagde ...

Nydelig sokker, og for noen herlige sko da gitt ;) De var herlige!!!!
God helg! Klem :)

Sidselsidserk sagde ...

Hei Vilma, på det strikketreffet skulle jeg ha vært! Da hadde jeg truffet mange av bloggvennene mine, men jeg skal prøve å stille sterkere neste gang - det er jo ikke langt fra her jeg bor.
Flotte sokker - sprekt bilde Vilma:-))

Daria sagde ...

knallfine sokker og fantastiske sko !!!!!jeg er på strikke treff i helga og koser meg:)

Misemor sagde ...

Så koselig at du trivdes så godt i vårt langstrakte land! =)
Ha en flott pinsehelg.
Klem =)

hisae sagde ...

Sokkene ble lekre i nydelig farge.
Takk for sist, trivelig å treffe deg.Gleder meg til neste treff

Marit Johanne sagde ...

Så flotte sokker! Håper vi sees på neste treff! Vi var jo kjempeheldige med været, så det satte ekstra spiss på treffet. Men med så mye fint garn og hyggelige damer hadde det nok blitt bra uansett :)

emmy sagde ...

Fine sokker i en skøn blå farve. Men jeg beundrer endnu mere dine flotte sko og kommer til at tænke på den lille Rødhætte:O)

Snertne sneller og små nøster sagde ...

Selvfølgelig kan man blir solbrent i Norge :-P Sterk er et herlig garn, og det er helt nydelig å strikke av:-) Nok et par flotte sokker av dine flittige fingre :-))

Ha det godt - klem Siv

Hannesol sagde ...

Flotte sokker og så flott bilde av de! Ja det var en veldig hyggelig helg, jeg også glemte å ta bilder men den gode følelsen sitter i sjela enda :) Super blogg du har forresten, utrolig mye fint du har laget :)