torsdag den 14. juni 2012

1, 75

Traditionel Selbu strik , men i frisk pink :-)
Det tog lidt tid , pind 1, 75 , men så får du også et par pæne vanter.


På grund af de forholdsvise mange masker , valgte jeg denne gang at anvende 1 trådet garn til projektet , dermed får vanten bedre pasform og den passer en medium damehånd .




Sidste weekend var jeg til strikketreff i Norge , fantastisk oplevelse og endnu bedre end sidste år. Der var kendte ansigter fra sidst men også et nyt ,
Ulla-Bella havde jeg den store glæde at sidde ved siden af til festmiddag , hendes søster Margit var også med , det var utroligt hyggeligt og vældigt morsomt .


Strikketreffet var i år med forskellige workshops , og et enkelt foredrag som var helt i særklasse. Johanne Landin fortalte med gejst og indlevelse om mønsterstrik og dens historiske udvikling i norden , efterfølgende undeviste hun i hvordan man kan tegne/skabe sit eget vantemønster.
Tak Johanne , du er en kæmpe inspiration og en fremragende formidler :-)






Garn :     Einband , Istex

Mønster : Selbu Strikk , Rauma

Pinde    : 1, 75 





Johanne fortæller :-)

27 kommentarer:

G-Anette sagde ...

1,75?? Jeg gir meg over av beundring! Jeg strikker aldri under 3,5 jeg, haha. Nydelig votter!

Komadyret sagde ...

WOW bøyer meg i støvet. Å strikke med tannpirkere, DET hadde jeg ikke klart ;) Klarer helst ikke under pinne 3, får så vondt i hendene....(god unnskyldning?) ;)

Anita Tørmoen sagde ...

1,75 er også langt under min favoritt-størrelse. Men, jeg ser jo at det blir finere da:) Ja, det var virkelig hyggelig å endelig treffes Vilma:) Det må bli en årlig tradisjon!

LivM sagde ...

Så tynne pinner har jeg aldri strikket med, men det må prøves! Du er dyktig og vottene ble lekre! Takk for et fint treff det var utrolig hyggelig å hilse på deg igjen :-)

Monstermønster sagde ...

Skikkelig vakre! Jeg er glad i fargebruken din!

Silje sin blogg sagde ...

Nyyyydelige votter i vakre farger!! Det kaller jeg god tålmodighet;)

Annika GW sagde ...

Vilka fantastiskt vackra vantar! Så fint med rosa och vitt! Det var verkligen tunna stickor. Nr2 är det tunnaste jag har stickat med. / Annika

Elins Strikkeri sagde ...

Skikkelig flotte votter!! Har aldri strikka med så tynne pinner eg:))

Bundingen sagde ...

Nydelige votter igjen! Jeg er også imponert over pinnestørrelsen. Selv strikker jeg med pinner nr 2,5nå, og det er tynt nok for meg.
Fint at du blir med på blogglotteriet mitt. Lykke til!

Ha en fin junikveld!

Klem

Tovepia sagde ...

1.75...tror jeg aldri vil skje hos meg:O))..men sannelig ble det flotte votter!
Hørtes ut som et hyggelig og lærerikt treff.
Nyt helga som kommer, klem fra meg;)

Marit Johanne sagde ...

Takk for sist! Nydelige votter! Men pinner 1,75? Du er flink!!

Fru Kahr sagde ...

Smukke vanter - som sædvanligt;-)
Jeg elsker de smukke farver, du bruger.

Snertne sneller og små nøster sagde ...

Høres helt herlig ut med strikketreff :-) Lekre votter...igjen ;-)

Klem Siv

Lea sagde ...

Sikket smukt håndarbejde du lavet. Jeg nænnet ikke selv at bruge dem.

Guri sagde ...

Takk for sist, Vilma! Veldig koselig å treffe deg igjen!
Vottene var kjempelekre! Supre farger også! Skal si du har tålmodighet med tynne pinner!
God helg og klem til deg!

Hanne sagde ...

Åhhh så nydelige. Du er bare så flink altså. Er imponert over pinnestørrelsen. Her har det gått i pinne nummer 5 og 6 i det siste, har fått inn en bestilling på tovede votter. I dag tok jeg frem boka Solveigs vantar da, har lyst til å strikke litt finere votter nå. Blir en stor overgang å gå ned på pinnestørrelse da, men det må gå. Jeg, og du og votter altså. Ønsker deg en fin helg :)

Uldbegavet sagde ...

Wauw hvor er de flotte. Du er altså god til at strikke med flere farver.

Helle sagde ...

Pinne 1,75 tror jeg ikke hadde forsøkt meg på en gang. men som du sier så ble resultatet også utrolig flott.

Pysselfarmor sagde ...

Så läckra!

nikoline sagde ...

Har fått tak i pinner 1.25 fra prym. Har ei gammel vottebok fra 1920. Den er full av såkaldte kirke/søndagsvotter.Det er fra 76-100 masker i vottene.Er nå på leting etter supertynt garn.

Ruth sagde ...

Nydelege vottar, men du verden så tynne pinner da...! Imponert!

hisae sagde ...

Pinner 1,75 er da veldig tynne pinner. Vottene ble nydelige. Takk for sist :)

ANNEPÅLANDET sagde ...

Fineste selbuvottene jeg har sett! Herlig farge!
Ha en riktig fin søndag! Her pøser regnet ned - fint stikkevær!

emblas-kanel sagde ...

Flotte! Så fint at dere hadde et koselig treff i Norge. Norgesvenner liker vi! Ha en fin søndag. Klem

gult hus i svingen sagde ...

Strikketreffet ser ut til å ha vært vellykket:) Nydelige votter du har strikka:)
Klem Trine:)

shaban osama sagde ...

شركة نقل عفش بعنيزة

shesleath sagde ...

click for source x1s02t6u88 buy replica bags replica bags and shoes replica bags us my review here s4d79o9f49 replica ysl bags australia look at this website s4r64e1v29 louis vuitton replica handbags replica bags dubai