fredag den 17. august 2012

Varme hænder



Jeg er her endnu , men har haft travlt med at nyde livet i alle dets facetter :-)
Bloggen har måtte vige , og pt overvejer jeg i hvilken form jeg vil blogge i fremover.

 Jeg må erkende at jeg ikke er den store hverdagsfortæller eller rejseskribent ,   jeg skal nok holde mig til det bloggen egentligt startede med ; håndarbejde.

I juli faldt jeg over Varme hænder. En smuk Islandsk vantebog , med ditto mønstre også lidt anderledes mønstre end de klassiske , som f.eks 
Fjallkaalafell & Fjallkonufell :-)

Dame og mand , begge har kroner på hovedet , måske de er konge & dronning af et fjeld ? Sjove og anderledes .

Vanter er strikket op i Finull fra Rauma
 Jeg har anvendt p 2,5

 God weekend :-)






18 kommentarer:

Innestemmen sagde ...

Så kule! Mønsteret minner meg om gammeldagse billedvev-motiver :)

Bettan sagde ...

Oj vilka häftiga vantar!!
Kram sytanten

Kerstin sagde ...

Wow, bara så fina du är bäst och välkommen tillbaka på bloggen//Kerstin

Tovepia sagde ...

Jeg har vært skikkelig slapp på bloggen i det siste, og her ser jeg flere herlige innlegg som har gått meg hus forbi..
Nydelige votter, rene bryllupsvotter!!
Ha ei riktig god helg, klem fra mæ;)

ANNEPÅLANDET sagde ...

Kjempefine votter! Gøy med sånne mønster som er litt annerledes!
Ha en riktig fin helg!

Annika GW sagde ...

Har aldrig sett något liknande.Dom var verkligen originella. Fantastiskt fina! / Annika

Komadyret sagde ...

Knalltøffe votter. Fortsett bloggingen og strikkikngen du. Masse fint ;)

Emmy sagde ...

Herlige vanter, lige ti at blive i godt humør af;-)

Uldbegavet sagde ...

Hej Vilma, fine vanter du har strikket.
Min blog er også udelukkende en strikkeblog. Det har hele tiden været meningen, men det betyder også, at jeg ikke har noget at blogge om 3 gange om ugen. Derfor blogger jeg kun engang imellem og det fungerer fint.
Blogning skal være lystbetonet, ellers fungerer det ikke.

Helle sagde ...

Så fine votter. Akkurat her er du jo reneste eksperten.

Snertne sneller og små nøster sagde ...

Herlige votter :-) Sokker og votter er på en måte varemerket ditt det :-D

Ha det godt - klem Siv

Lea sagde ...

Som altid super flotte vanter du strikker.

emblas-kanel sagde ...

Det var noen flotte og spesielle votter. Du er en mester å finne flotte mønstre. Jeg er så glad i bloggen din akkurat slik den er, den er så Vilma! Klem

Bundingen sagde ...

Lenge siden sist, men jammen har du strikka fine votter! Du er knallgod på å finne spesielle mønster!
Jeg leser bloggen din med glede hver gang, så du må fortsette å vise oss alt det fine du strikker.

Fortsatt fin uke til deg!

Klem fra Ingunn

Guri sagde ...

Så tøffe votter!! Disse har jeg aldri sett maken til før!!
Stor klem til deg :)

LivM sagde ...

Riktig så flotte votter nok en gang Nina. Håper du fortsetter å blogge alle de fine håndarbeidene dine!

emblas-kanel sagde ...

Hei hei Vilma. Håper alt er bra med deg. :-)

Beate sagde ...

Så tøffe! jeg liker votter som er litt annerleses :)