mandag den 25. februar 2013

Øvelse

Jeg er ved at strikke handsker , det tager lidt tid , ind imellem øver jeg mig på at brodere . Vanterne strikkede jeg forleden og i weekenden fik de broderi på.

Den ene vante fik delvist overført mønster , den anden er broderet med frihånd. Godt syn , godt lys og STOR tålmodighed er at anbefale.

Kontur og fladsting er anvendt , jeg øver mig især på fladstingene...

Inspiration er hentet herfra , en fantastisk flot bog.

Garn er Finull fra Rauma , Bunad brodergarn , pinde 2, 0.


18 kommentarer:

Citronmoster sagde ...

Hvor er de smukke. Sikke en tålmodighed - p. nr. 2 pyha-dada...
Knus Betina :)

Innestemmen sagde ...

Så fine de ble!

Barwitzki sagde ...

Herlig du broderer vottene Vilma.
Deilig mønster.
Ha en fin uke videre.
Hilsen Viola.

Rekkehuset sagde ...

Så fine votter! Nesten litt sånn bunadsaktige:-)

Emmy sagde ...

Smukke vanter - jeg synes nu dit broderi ser fint ud (må indrømme at det er svært at brodere):-)

Anita Tørmoen sagde ...

Vottene dine er utrolig flotte altså! Gleder meg til april og Projo Strikketreff - jeg kommer :)

Guri sagde ...

WOW! Flotte!

Uldbegavet sagde ...

Ih det ser svært ud, men de er meget smukke, utroligt at du kan finde ud af det.

dqpage sagde ...

Det ser bare så flot ud med broderi på vanterne.

Bundingen sagde ...

Nydelig broderi på vottene dine! Disse kan fint brukes til bunad! Stasvotter!

Ha en fortsatt fin onsdag!

Jeg skal på strikkekafe...

Klem fra Norge

Hanne sagde ...

Disse vottene er noe av det nydeligste jeg har sett. Fantastisk flotte. Du er helt rå altså.

ANNEPÅLANDET sagde ...

Disse ble veldig fine, Nina!
Jeg strikker og strikker på vantene mine (kun litt om gangen). Nå mangler bare 8 fingre...
Det blir spennende med broderiene!
Ha det godt!

Annika GW sagde ...

Fantastiskt fina! / Annika

Lisbeths Verden sagde ...

Wow de ble flotte, en fin blogg du har som jeg gjerne vil følge :) hilsen beth

Pysselfarmor sagde ...

Vackra!

Solveig sagde ...

Disse var skikkelig lekre. fint med de sterke fargene på den nøytrale bakgrunnen. Synes et er vanskelig å brodere på votter - det blir aldri likt på begge to.

Lea sagde ...

Du er da utrolig.

sethe sagde ...

Read More Here go to this site Learn More Here content my explanation Website