lørdag den 2. april 2011

Ud i det grønne

Her skinner solen lystigt , fra mit vindue kan jeg se at havefolket er gået i gang , børnene leger og jeg Vilma pakker , pakker der skal sendes til Norge , Sverige og DK til heldiggrise :-)

I går var kat til det årlige dyrlægeeftersyn med dertil hørende vaccinationer , i den forbindelse spurgte jeg dyrlæge til råds ang. kats evige miawen . Dyrlæge foreslog en adaptor til at sætte i stikontakt , på adaptor sidder lille flaske indeholdende noget duft af en art , duft skulle virke afslappende på kat .
Jo tak , kat har stort set ikke sagt en lyd siden !  I øvrigt var kat i tip top form og klarede besøg ganske flot.

I denne uge blev jeg færdig med et par sokker . Farven er cool og mønster tilpas udfordrende . Garnet har jeg aldrig strikket med før . Garn er Jawoll fra Lang Yarns , det er købt i Husflid i København . Husflid er bestemt et besøg værd , tror jeg gav 20 kr pr. nøgle .

Garn er meget flinkt at strikke med , det hverken deler sig eller laver andre unoder , det får min anbefaling :-)
Mønster faldt jeg over på Ravelry , Looking Glass Socks hedder det , opskrift er ikke gratis , du må til lommerne hvis du vil eje :-)

Nå , må pakke videre i mit lille postkontor og så vil jeg ud i sol med de grønne :-))

Dejligt forår & påskeæg til alle

25 kommentarer:

Elins Strikkeri sagde ...

Så fine sokker du har strikka og i ein frisk fin vårfarge!! Ha ein fin lørdagskveld:))

Petrinetrollmor sagde ...

Herlige sokker i fanstastisk vår-farge ! Desse må eg titte meir på !

Ønsker deg en fin dag vidare:)

Siri @ Strikk og tøys sagde ...

Jeg er så imponert over de fine strømpene du lager! Herlig!

Nyt dagen i vårsolen! Her er det grått, tåkete og regn. Men ikke spesielt kaldt heldigsiv. Har strammet skruer og funnet nye der det manglet og skal til å fylle syskrinet med utstyr :-)

Snertne sneller og små nøster sagde ...

Nok et herlig par sokker :-) Og det så godt å se alle fargene du bruker :-D

Jeg tar deg på ordet, så neste gang jeg besøker Køben blir det kaffe og kake ;-)

Ha en herlig forårslørdag - klem Siv

Sidselsidserk sagde ...

Så flott at alt var vel med din lille katt.
Flotte sokker Vilma - de så arbeidskrevende ut. Sprek farge denne gang også:-)
God helg og klem fra meg

Tovepia sagde ...

Skikkelig frekke og flotte strømper; som skapt til våren!!
Godt den lille katt roet seg;)
Kos deg i helga og finværet, klem fra meg;)

Rät&Avig sagde ...

Underbara sockar!
Grönt är skönt!
/Ann-Britt

Anonym sagde ...

Beautiful socks. Color green as spring grass. And we still have a lot of snow, although the sun is already hot.

knitnetty sagde ...

Skikkelig friske sokker!
Så flott at det hjalp med adapter. Sikkert deilig for både deg og katten ;)

AlottesVerden sagde ...

En helt fantastisk farge:)..flink du er

Ha en fin helg videre
Ann-Charlotte

Irene sagde ...

Endnu et par fantastiske sokker fra din hånd:-) Og den vårgrønne farve kan man da kun blive glad af:-)

Unknown sagde ...

Så flotte sokker du har strikket :) Jeg har sendt mail til deg med gmailen min og fungerer den ikke skal jeg sende deg en med hotmail også. Ikke og ha en fortsatt god weekend :)

Anita Tørmoen sagde ...

Deilie vårstrømper dette!

mymlen og my sagde ...

Så flotte sokker du har strikket. Nydelig grønnfarve, lige noget for os som elsker grønt.
Tusind tak for hilsener på bloggen min, det var veldig hyggelig. Jeg elsker jo farver, pasteller og mye annet. Flotte ugler i headeren din.Ha en fin lørdags kveld.
Klem fra Mymlen

Hanne sagde ...

Fantastiske sokker, de var kjempe lekre :D Jeg blir bare mer og mer glad i grønn, og da spesielt skarpe grønnfarger :D

Lea sagde ...

Du kommer til at gå i eet med vårgræsset, med de strømper.

emblas-kanel sagde ...

Så fint at alt er bra med lille katt.
Det var noen lekre sokker du har laget, og en herlig farge! Fint mønster, disse skal jeg se nærmere på inne på ravelry.
Ha en flott søndag. Her regner det så det ble ingen hyttetur denne helgen.
klem fra Eva :-)

hisae sagde ...

Flotte sokker i herlig vårfarge

Fru Kahr sagde ...

Sikke dejlige strømper - jeg elsker grønt:-)

cille sagde ...

Nydelige sokker i herlig farge! Jammen er du flink med slike mønstre, og masse fint du har laget siden sist jeg var innom, kjempe flink er du! Har sendt deg mail..

Klem Cille

Marit sagde ...

Kule, knalle, sokker! Grønt gress og grønne trær er velkommen! For ikke å glemme grønne sokker :). Flott blogg du har!

Siren sagde ...

Hei Vilma! Flotte fargerike sokker du har laget deg, og alltid gøy å prøve nye garn man faktisk liker:) Ha en super søndagskveld!

Misemor sagde ...

Så herlig retrofarge på de flotte sokkene dine. =)
Ha en fin dag! Misemor

Citronmoster sagde ...

Lækre vår-grønne sokker :)
Knus....

TrillTrall sagde ...

Oh-lala så flotte sokker :)