mandag den 9. januar 2012

Næsten som juleaften

Forleden kom en pakke til mig fra Synnøve.

To nøgler tretråds fra Rauma i nyyyyydelige farver

To nøgler af det tynde Gammelserien ,også fra Rauma , sort og hvidt.

Opskrifter på fine ting ,blandt andet mønster til nogle vanter som jeg ikke har set før, altid interessant.

Nydeligt lille brev, samt Synnøves vældig stillige visitkort.

Jeg blev så glad og let om hjertet , mange tak Synnøve ,du er en stor kvinde.:-)


Pakkepost kom senere på dagen med to bøger , bestilt hos adlibris .

Strikkedukker af Arne & Carlos.

Solveigs Vantar af Solveig Larsson


Dukkerne ser funky og morsomme ud , jeg gætter på at A og C har haft det vældig sjovt i deres dukkeværksted:-)

Vantebogen...et eldorado for vante elskere  , et sandt overflødighedshorn af mønstre og historien bag disse smukke mønstre.

Nå , nu skal der strikkes..vanter , der er nemlig langt over 100 mønstre i vantebogen!!

Uld & Piberensere til alle :-))








12 kommentarer:

emblas-kanel sagde ...

Å, som jeg gleder meg til å se enda flere lekre vanter strikket av Vilma. Nå skal jeg gå i gang med å strikke mitt første par vanter! Emblas elskede har ei datter som har ønsket seg et sett med lue, skjerf og vanter så da får jeg sette i gang. Skal bestille garn på pickles.no når jeg er ferdig med lese-blogg-runden. Klem fra Eva :-)

Anonym sagde ...

Takk for hyggelig kommentar hos meg.

Jeg skjønner godt din glede. Jeg har selv strikket en dukke fra A&C, men den har ikke vært på bloggen enda. Den er naken :-) så jeg må strikke klær først, så det blir litt anstendig :-)

Snertne sneller og små nøster sagde ...

Tusen takk for mandagshjertet, Vilma <3 Så mye fint du har fått deg og kjøpt deg :-) Blir vel enda flere herlige votter å se fra din kant nå da ;-)

Ha det fint - klem Siv

Lykke sagde ...

Skønt at julen også kan strække sig ind i januar :-) Glæder mig til at se hvilke fantastiske vanter du nu får tryllet frem :-)

Høstmamma sagde ...

Hei og takk for koselig kommentar hos meg.

Gled deg til å strikke dokker, det er kjempemoro!!

Ha en fin uke:-)

Sidselsidserk sagde ...

Snille piker blir verdsatt vet du Vilma:)
Fargerik barnebukse under - barn som får slike klær kan umulig bli kjedelig mennesker:-))

Kos deg med garn og ikke minst inspirerende bøker.
God uke til deg, klem

Misemor sagde ...

Alltid morsomt med pakker i posten! Kos deg med alt sammen.
Klem ToneB

G-Anette sagde ...

Å så mye flott postmannen har kommet med, ja god jul! ;)

Gleder meg til å se resultater

Klem

Mette sagde ...

Åh ja, den dokkeboka til Arne og Carlos har eg og lyst på. Minner meg om at eg såg juletreet til ei veninne av meg som kun hadde strikka A&C julekuler.

Citronmoster sagde ...

De bøger kommer vel med på din næste visit hos mig, ik??
Knus...

Bettan sagde ...

Grattis till ditt exemplar av Solveigs vantar. Jag har den oxå och stickat många vantar ur boken...mycket vackra vantar finns det i den. Kram sytanten

Tovepia sagde ...

Nå kommer det vel de lekreste votter og vanter fra deg, gleder meg til å se!
Nyt uken videre, knus;)